Teresa Park - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van GalvanFamily - WaarBenJij.nu Teresa Park - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van GalvanFamily - WaarBenJij.nu

Teresa Park

Door: Esther

23 Juli 2014 | Filipijnen, Manilla

Gisteravond hebben we nog tot laat biertjes gedronken en gekletst met RK. Hij is zo'n trotse papa, vandaag zien we zijn zoontje! De jongens hebben heerlijk uitgeslapen tot 10.30 uur, het gevolg van deze gunstige vliegtuigen (avond vertrekken en avond aankomen ) is dat we totaal geen jetlag hebben. We hebben alleen geen idee welke dag het is. Voor mij voelt deze plek weer vertrouwd. De hektiek, de geur, de taal de mensen, ik ben in 1 klap ontstresst , Nederland lijkt heel ver weg en het enige wat hier telt is wat gaan we eten en wie gaat er mee? Het ontbijt wordt gebracht door Rollie, een vriend van de familie en tijdens eerdere vakanties onze vaste chauffeur. Vandaag moeten we een aantal zaken regelen, boodschappen doen en daar ben je hier zo de hele dag mee kwijt. We vertrekken met de jongens richting South Mall, een groot winkelcentrum, ongeveer 10 minuten met de tricycle, Dit is de Filipijnse versie van een motor met zijspan, niet gemaakt voor lange Hollanders. Raoul vindt het geweldig, hij zit aan de buitenkant met Rolly terwijl Miguel en ik ons binnen verbazen hoe het toch mogelijk is dat deze dingen rondrijden. De jongens vallen van de ene in de andere verbazing. South Mall is een winkelcentrum wat wij in Nederland niet echt kennen. In Londen hebben we wel zoiets gezien, maar hier is het een winkelcentrum inclusief ijsbaan, megabioscoop en megaveel eettentjes. Miguel heeft de Starbucks als eerste gevonden, hij wil heel graag een Frapuccino, verwend joch....In Starbucks ontmoeten we Kendrick, het zoontje van RK, en neefje van de jongens. We zijn allemaal op slag verliefd. Wat een lief jongetje, 7 weken oud en heel mooi om een trotse RK te zien. RK is echt veranderd en kletst de oren van mijn hoofd, hij wil alles weten over babys en hoe dat met de jongens was. We gaan op weg naar een babywinkel, want "opa Rolly" heeft als cadeau een wandelwagen beloofd. Dat is een luxe hier, de meeste babys worden gewoon rondgedragen, maar sinds vanmiddag wordt baby Kendrick rondgereden in een prachtige Chicco kinderwagen. Hij heeft hier de hele middag in geslapen. Nadat we boodschappen hebben gedaan in de supermarkt (ik verbaas me over de prijzen, hoe kunnen de Filipino's dit betalen?) gaan we met de taxi naar huis. Het regent nl. zo erg dat het dak in de Mall lekte, dit zijn de uitlopers van een Tyfoon die gisteren op weg was naar Taiwan. Daar zijn we precies omheen gevlogen! Rolly heeft geregeld dat we mobiel internet in ons huis hier hebben, vandaar dat ik jullie zo mooi op de hoogte kan houden. Vanavond zijn we wezen eten in RK's huis en hebben Tess en Sally weer ontmoet. Deze dames op leeftijd wonen al hun hele leven bij de familie in huis en zorgen ervoor dat alles reilt en zeilt. Dat is hier heel normaal, zo helpen ze elkaar. Tess is oud geworden, ik merk dat Raoul een beetje bang is voor haar, ze heeft wel iets weg van een heksje. Raoul heeft het zowieso een beetje moeilijk met alle veranderingen, de voor hem spannende vliegreis en al die nieuwe mensen. Hij heeft, net als thuis, de tijd nodig om te wennen. Broer Miguel loopt hier rond alsof hij hier al jaren woont. Hij heeft van familie basketbalkleren gekregen die hij niet meer uitdoet, praat met iedereen Engels en vind het overal wel prima. De kado's voor Kendrick zijn heel goed in de smaak gevallen en de helft van de kleding en lekkernijen uit Nederland hebben we vandaag uitgedeeld aan de familie hier. Morgen gaan we naar Angono om de andere helft van de familie te zien en ook daar weer het nodige uit te delen.