Taal vulkaan - Reisverslag uit Tagaytay, Filipijnen van GalvanFamily - WaarBenJij.nu Taal vulkaan - Reisverslag uit Tagaytay, Filipijnen van GalvanFamily - WaarBenJij.nu

Taal vulkaan

Door: Esther

29 Juli 2014 | Filipijnen, Tagaytay

Wat een geweldige dag hebben we vandaag gehad! Vanochtend vroeg lag ik al in heg zwembad in een poging te trainen voor de 2km. Na 1km heb ik het opgegeven, het water en de zon waren te heet. Nadat we de ochtend nog in de hot springs hebben doorgebracht besluiten we langs de vulkaan te rijden die er niet heel ver ( Lees 1,5 uur) vandaan ligt. Het is hoog in de bergen echter erg mistig waardoor er geen vulkaan te zien is. Er wordt ons een boottocht aangeboden over het meer zodat we echt naar de vulkaan toekunnen. We besluiten dit te doen, eerst een spannend ritje in de bus om af te dalen naar de zee, dan een kwartiertje varen in een Bangka ( zie foto) en we zijn op de vulkaan. Op het vulkaaneiland blijken gewoon mensen te wonen, alhoewel hier geen elektriciteit of water is. Sterker nog, er is een heelttoeristisch dorpje gemaakt van bamboe. Om naar de krater van de vulkaan te gaan moeten we 5 km. naar boven gaan. Het is te vermoeiend en te laat om dit te lopen, dus gaan we te paard. Ieder op een eigen paard, begeleidt door een gids. Ik ben niet zo' n held met paarden maar wil toch ook niet beneden blijven. Wat ben ik blij dat we het gedaan hebben. De tochtwas hheel zwaar ( met name voor de paarden) door vulkanisch gebied maar met waanzinnig mooie vergezichten. Het uitzicht boven op de berg waar je in het kratermeer kunt kijken is geweldig. Alhoewel het een slapendevulkaan is zie en voel je wel hier en daar rook vermengd met de geur van rotte eieren. Het is een enorm avontuur om dit met de jongens te kunnen doen. We hebben ook vreselijk gelachen want halverwege de tocht werd er door de locals een foto gemaakt, eenmaal bij de krater aangekomen werd deze foto, voorzien van lijstje inclusief versieringen aangeboden als souvenir. Het leek de efteling wel! Geen elektriciteit maar wel een generator computer en printer, slim! Voor de rest heerst er enorme armoede op dit eiland, en dat komt hard aan als je het van zo dichtbij ziet. Je wil iedereen wel iets geven, maar dat gaat niet, en ze weten hier ook precies hoe ze geld kunnen verdienen aan verwesterde Filipinos!

• 29 Juli 2014 - 21:18

Opa En Oma :

Wat een belevenis, wij hebben dat toen alleen van een afstand gezien, geweldig en allemaal op een paard, stoer hoor! Heel veel liefs van ons.