Las Pinas - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van GalvanFamily - WaarBenJij.nu Las Pinas - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van GalvanFamily - WaarBenJij.nu

Las Pinas

Door: Esther

30 Juli 2014 | Filipijnen, Manilla

Vandaag een dagje rustig aan gedaan. Beetje gewinkeld, geluncht en met baby Kendrick in de weer geweest. RK sleept hem overal mee naartoe in zijnnienieuwe kinderwagen en Kendrick vindt het wel prima zo. We zijn ook even langs de Bamboochurch gegaan, een prachtige openlucht kerk helemaal gemaakt van Bamboo.Het weer is hier redelijk. Het is bewolkt maar daardoor niet zo heet. Verder regent het elke dag maar de buien duren kort en het blijft warm. In gedeeltes van de Filippijnen is het net zo slecht als in Tilburg, lazen we op het nieuws. Hier waar wij zitten hebben we gelukkig geen overstromingen maar we kunnen bijvoorbeeld niet naar het huis van een neef de provincie. Daar heeft de tyfoon een aantal weken geleden hard huisgehouden en veel verwoest.we zien het op het nieuws maar het klinkt hier net zo ver weg als in Nederland. Vandaag zijn we naar een French bakery gegaan, ik heb stokbrood met een salade gegeten, de rijst kwam mijn neus uit! De jongens hebben hier geen last van, die eten 2* per dag rijst. Raoul is dol op alle vissoorten hier, terwijl hij thuis amper kibbeling eet.Hij is ook dol op al het fruit hier, vooral de mango en meloen, die zijn heerlijk. Morgen gaan we naar de markt, voor souvenirs en voetbalkleren voor Raoul. Dit is hier in de winkels echt niet te vinden, het is alleen basketbal wat de klok slaat. Je kunt wel raden wie er straks met de grootste koffer thuiskomt!

• 30 Juli 2014 - 18:05

Opa En Oma:

Het is hier op diverse plekken ook veel noodweer geweest maar wij hebben er geen last van gehad.De kids van jullie schakelen wel snel over, als we dat zo allemaal horen en zien,leuk toch? Het doet ons goed dat jullie het zo fijn hebben. Liefs, kusjes en knuffels van ons