Divisoria - Reisverslag uit Divisoria, Filipijnen van GalvanFamily - WaarBenJij.nu Divisoria - Reisverslag uit Divisoria, Filipijnen van GalvanFamily - WaarBenJij.nu

Divisoria

Door: Esther

31 Juli 2014 | Filipijnen, Divisoria

Divisoria is de overtreffende trap van de Albert Cuyp markt in A'dam, en dan op zijn Filipijns. Kilometers lange kramen, totale chaos. Als toerist moet je hier niet komen, maar wij hadden een goede gids bij ons.Divisoria ligt in Downtown Manilla, ongeveer een uurtje rijden vanaf hier. Tenminste als er geen files zijn, maar die waren er op de heenweg wel dus deden we er 2 uur over. De A2 is er niks bij. Onze gids bracht ons naar een overdekte stoffenhal. Net Hoofs, echt een carnavalsparadijs. Even zonder gekheid maar Filipinos kunnen zich erg opzichtig kleden voor een feest en dat was allemaal hier te koop. Wij waren op zoek naar een Barong voor de jongens, traditionele Filippijnse kledij die ze aandoen bij de doop van Kendrick en de bruiloft van Chrys. We zijn heel goed geslaagd, de jongens hebben een prachtige barong uitgekozen. Daarna hebben we nog een en ander gekocht aan kleding en tassen. Grappig dat de jongens nu zo groot zijn dat ze speelgoed links laten liggen maar echt willen winkelen.Een Filipijns voetbaltenue hebben we niet gevonden, wel een trainingsjack. Raoul loopt er apetrots in rond ( want gekregen van zijn grote zus). Aan de andere kant voelen ze zich opgelaten als er bedelende kinderen op blote voeten voor hun neus staan. Die grote tegenstellingen hier maken dat wij ons vaak machteloos voelen want waar doen we goed aan?
De jjongens raken al aardig ingeburgerd, bij het Foodcourt kiezen ze voor Filippijns eten ipv fastfood. Zolang Miguel zijn muziek kan luisteren en kan chatten gaat het prima met hem. Raoul heeft aan ons gezelschap genoeg, hij vindt het heerlijk om iedereen de hele dag om zich heen te hebben. Hij kijkt erg uit naar zaterdag als de neefjes weer komen.

• 31 Juli 2014 - 23:12

Opa En Oma:

Heel fijn om jullie vanmiddag even aan de telefoon te hebben al was het dan niet helemaal helder, hoe is het met onze Rol, hoor weinig van hem, zal wel "ondergedoken" zijn (grapje).Voor de jongens is het natuurlijk heel wat, het verschil met Nederland te zien, niet verkeerd toch?
    Volgende verslag zien we vanaf ons vakantie adres.
    Heel veel liefs van ons.